Och nu ännu tröttare

Har sett att DN skriver om hur FRA-motståndet organiserats. Många andra skriver om detta och jag länkar till de senare. Har inte skrivit så mycket på tiden och det beror inte på att någon slutat betala mig. Har aldrig fått pengar för mitt skrivande eller skrivit på uppdrag av någon. Grunden till mina skriverier har istället varit mitt egna intresse och förhoppning att se till att vi inte ska hamna i Orwells 1984. Mitt mål har varit att upplysa och sprida information Anledningen att jag minskat mitt skrivande är istället att jag märkt att det är svårt att påverka och när ett galet förslag gått igenom har det kommit två nya i kön. Har kort och gått tappat orken att engagera mig för stunden och samlar kraft för att börja om igen senare.

Skulle kunna skriva mer och känner att jag kanske borde. Men å andra sidan vem litar på det som står i gammelmedia i dag? Vet att jag inte gör det och det var år sedan jag slutade prenumerera på DN och SvD.

Andra som skriver om detta är bland annat: Henrik Alexandersson, Mary, Emma och Rick Falkvinge.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

