Inga fler tulpaner

Henrik Alexandersson har en länk till Resume som skriver om att EU ska bekosta en reklamkampanj för tulpaner i Sverige till en kostnad av 8 miljoner. Det är nästan en krona per svensk! Mitt svar på den kampanjen är att när jag sett det första gången blir det inga fler inköp av tulpaner på ett bra tag. Om det inte går att köpa tulpaner producerade utanför EU, men då är jag å andra sidan miljöbov på grund av längre transport. Finns en stor mängd andra blommor att köpa och det kommer bli mitt val. Men eftersom jag inte kan påverka detta beslut på annat sätt (och genom EU-valet 7 juni 2009) blir det med plånboken. Har lagt upp en sida i min wiki där jag kommer lista med tulpaner och andra produkter jag kommer på senare. Sedan tidigare finns en lista för företag jag tycker gör fel.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , .

One thought on “Inga fler tulpaner

  1. Ping: Tulpan-bojkotten sprider sig « infallsvinkel

Kommentarer inaktiverade.